czwartek, 19 października 2017

Organizacja czasu i życia

Organizacja czasu i ogólnie życia to dziedzina której definitywnie nie ogarniam.

Nie mam pojęcia jak się za to zabrać, a jak już się zabiorę to zazwyczaj nie wypełniam przydzielonych sobie zadań na dany dzień. Dla przykładu dzisiaj miałam sprzątnąć swój pokój (w sensie poukładać w końcu ubrania) i poprawić rozdział mojego opowiadania na Wattpadzie (https://www.wattpad.com/story/15342096-pogromca), a co zamiast tego robiłam? Poszłam na siłownię, a potem wylegiwałam się przed telewizorem, a następnie komputerem przeglądając zupełnie mi nie potrzebne rzeczy. Jaki był tego sens? Kto mi to wyjaśni? Może to czyste lenistwo. Nie będę się z tym spierać. Może tak jest. Jednak co zrobić, żeby jednak postępować zgodnie z planem dnia?

Część ludzi mówi, że bullet journal jest rozwiązaniem tego problemu. Ja jednak, wypróbowawszy ten sposób, mogę stwierdzić, że jest jak każdy inny kalendarz, na który po jakimś czasie nawet nie patrzę.

Jak chodziłam jeszcze do szkoły to naukę zawsze odkładałam na ostatnią chwilę. Niby planowałam sobie, że będę się uczyć już dwa dni wcześniej, żeby nie mieć tak dużo materiału do opanowania na raz, jednak zawsze mój plan spełzał na niczym. Uczyłam się w nocy przed samym sprawdzianem, w rezultacie ledwo wyciągając się na tę czwórkę, do której zawsze dążyłam (piątka w niektórych przypadkach była szczytem marzeń).
I tak mi to zostało. Gdy mam wolne, w sensie nie mam zaplanowanych żadnych aktywności ze znajomymi, to siedzę, obijam się i nie robię nic pożytecznego, mimo że mogłabym, bo przecież mam czas i żadnego przymusu nade mną, który mógłby mnie blokować.

Co więc nie pozwala mi wypełniać mój plan dnia? Mój własny mózg. Mój mózg, który mówi mi, ze mam jeszcze czas i nigdzie mi się nie spieszy. Jak to zmienić?
Czy ktoś mógłby mi pomóc z tym zagadnieniem?

UPDATE przed dodaniem xD
Stworzyłam swój nowy bullet journal. Mam nadzieję, że tym razem się sprawdzi. Trzymajcie kciuki.

UPDATE #2
Nie, nadal bullet journal nie działa :( help!

UPDATE #3
Na razie działa tylko ogarnianie budżetu, reszta leży i kwiczy :(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz